Om at tænke modtagerorienteret

Ingen kan hjælpe jer med alt.

Det er heller ingen andres ansvar at sikre, at jeres organisation eller projekt har det godt.
Og der er (sandsynligvis) heller ingen andre, der skylder jer penge, omtale eller at møde op.

Men:

  • Der er nogen, der gerne vil støtte jer økonomisk, hvis I har et godt og relevant projekt og forstår og respekterer, hvad de er sat i verden for at støtte.
  • Der er nogen, der gerne vil skrive om jer i medierne, hvis I har noget at fortælle, der rammer deres målgruppe og hvis I forstår mediets produktionsvilkår.
  • Der er nogen, der gerne vil komme til jeres arrangementer, hvis I kan give dem oplevelser, der gør deres liv ganske særligt og passer til deres interesser og passioner.
  • Der er nogen, der gerne vil hjælpe med praktisk arbejde, hvis det passer ind i deres liv og interesser og opgaverne er klare og veldefinerede.
  • Der er nogen, der gerne vil hjælpe jer med de informationer I mangler, hvis I spørger relevant, klart og tydeligt og gør det nemt for dem.

 

De dukker bare sjældent op af sig selv, så det er jeres opgave at finde de mennesker og at formulere opgaven med respekt for dem.