Hvad skal vi med strategisk kommunikation?

Har du fortalt om dit projekt eller din organisation i dag? 

Du kan have verdens bedste projekt eller organisation – men hvis ingen ved det, ja så sker der ikke så meget.

Det kan også være at du falder i fælden med kun at fortælle når noget går galt eller når I mangler penge. Det giver ikke omverdenen meget lyst til at støtte og bakke om – for måske er det hele alligevel ved at falde fra hinanden og hvem har lyst til at bruge sin energi på det?

Eller måske går det egentlig rigtig godt, men nu skal man jo heller ikke være selvpromoverende og den der lever stille lever godt?

Strategisk kommunikation handler om at være på forkant med udviklingen.

At forstå, at selvom I er knalddygtige til det I laver og har en god idé, så er I afhængige af jeres omverden for fortsat succes. Og ingen ved, hvad dagsordenen byder på i morgen.

Så fortæl de gode historier højt og tydeligt – på det rigtige sted.

  • Er I afhængige af økonomisk støtte, så husk at fortælle jeres bidrag-ydere om, hvordan det går, ikke bare når I har brug for penge.
  • Er I politikerafhængige, så husk at politikere rigtig gerne vil have gode og positive historier at fortælle videre om deres mærkesager.
  • Har I behov for et publikum, så find ud, hvad de er for nogen, og hvorfor de interesserer sig for jer.